середа, 11 травня 2016 р.

Як питання допомагають ефективно навчатися?

Проектування в загальному його розумінні - це науково обґрунтована побудова системи параметрів майбутнього об'єкта чи якісно нового стану існуючого проекту прототипу передбачуваного або можливого об'єкта стану чи процесу.
Проектування - особливий тип інтелектуальної діяльності, відмінною особливістю якої є перспективна орієнтація, практично спрямоване дослідження.
На першому кроці важливо сформулювати Основні  питання навчального проекту.
По-перше, слід пояснити вчителям, чому проблема майбутнього навчального проекту повинна формулюватися у вигляді запитання, яке називається Ключовим.
Для цього можна нагадати про роль запитань у процесі пізнання дитиною світу:
·         Молодші діти "переповнені" запитаннями, які є сутнісними для них.
Вони постійно задають дорослим запитання, на які важко, а інколи неможливо, відразу дати відповідь. Ці запитання іноді пов'язані з глобальними філософськими ідеями та власним дитячим досвідом пізнання світу.
·         Учні середнього віку вже не так часто задають такі глобальні запитання, вони частіше висловлюють свої судження та думки та говорять про їх значення.
·         Дорослі задають менше сутнісних запитань та більше організаційних запитань, відповіді на які їм доводиться шукати у реальному житті.
Виходячи з цих положень вчителю доцільно починати навчальну діяльність з учнями з того, до чого вони здебільшого прагнуть самі: поставити їм запитання, які б були сутнісними, для них, для їх вікової групи.
Крім того, запитання відіграють особливу роль у процесі навчання:
·         Різні типи запитань приводять до різних завдань.
·         Задавання запитань має результати: 
o    забезпечує практико-орієнтоване навчання, яке стимулює учнів задавати більше запитань;
o    учні самі себе спрямовують у навчанні, оскільки вони цікавляться відповідями;
o    учні бачать зв'язки між предметами, яких вони навчаються, та їх світом – це може змінити їх погляд на освіту та навчання.


Немає коментарів:

Дописати коментар