Самооцінювання допомагає учням засвоїти стандарти, за якими оцінюватимуться їх навчальна діяльність та досягнення.
Під час роботи над проектом учні можуть використовувати у якості оцінювання критерії оцінки, які часто застосовуються для підсумкових робіт, щоб визначити наскільки їх робота відповідає очікуваним результатам.
Під час роботи над проектом учні можуть використовувати у якості оцінювання критерії оцінки, які часто застосовуються для підсумкових робіт, щоб визначити наскільки їх робота відповідає очікуваним результатам.
Коли
учні беруть участь в розробці критеріїв,
вони повинні спиратись на наявні стандарти оцінювання навчальних досягнень в
певній галузі.
Під час роботи над запитаннями до проекту діти вчаться знаходити розбіжності між власними
міркуваннями та міркуваннями фахівців в даній області. Така практика допомагає
учням розвинути навички, необхідні для самооцінювання власних досягнень.
Коли
учні оцінюють власні мисленнєві (розумові) процеси або створену ними роботу,
вони не просто займаються пошуком помилок. Вони «роблять явним те, що зазвичай вважається
несуттєвим».
Це особливо важливе для оцінювання мислення
вищого рівня або навичок, необхідних для досягнення успіху у 21 столітті, які
не можна безпосередньо набути без ефективного планування навчальної діяльності.
Включення
самооцінювання у повсякденний розпорядок життя класу принципово важливе для
виховання упевнених в собі учнів, але це потребує продуманого планування і
послідовного навчання.
Правила успішного самооцінювання:
1.
Критерії оцінювання будь-яких навчальних
досягнень мають бути зрозумілі дітям, щоб у них склалося чітке уявлення про
цілі своєї роботи та про те, що мається на увазі під її успішним виконанням. Ці
критерії можуть бути абстрактними – щоб добитися розуміння, а в моделюючих
вправах повинні використовуватися конкретні приклади.
2.
Учнів потрібно навчити навичкам і
способам спільної роботи та зворотного зв'язку, оскільки, по-перше вони дійсно
важливі, а, по-друге, взаємне оцінювання допоможе в досягненні об'єктивності,
необхідної для ефективного самооцінювання.
3.
Потрібно мотивувати учнів думати про
цілі роботи та оцінювати власні успіхи на шляху до їх досягнення.
У
класах, де в центрі уваги знаходяться інтереси учнів, вчителі оцінюють учнів,
учні оцінюють один одного і, нарешті, самих себе.
Якщо учні об’єктивно себе
оцінюють, вони вже не можуть залишатись в ролі пасивних споживачів готових
знань та навичок - посилюється відповідальність за власне навчання,
усвідомлення та ефективність сприйняття матеріалу, активність у процесі
виконання навчальних завдань.
Немає коментарів:
Дописати коментар