Сьогодні
комп’ютер увійшов у всі сфери людської діяльності. Діти – та категорія, яка
націлена на майбутнє. Вони охоче і з легкістю оволодівають новими технологіями.
Ніхто не може заперечити, що на
сьогоднішній день вона постала особливо гостро.
Що
ж роблять діти в
он-лайні?
В он-лайні вони завантажують музику, використовують обмін
миттєвими повідомленнями, електронну пошту та грають в он-лайнові ігри. За
допомогою пошукових серверів знаходять інформацію будь-якого змісту та якості в
мережі Інтернет
У нашому житті існує Інтернет-ризик та Інтернет-залежність для дітей:
«Дорослий»
контент: азартні ігри, реклама тютюну та алкоголю.
Он-лайн
насильство: заклики до асоціальної поведінки,
жорстокості, насильства, суїцидальної поведінки, сексуальної експлуатації тощо.
Розголошення
приватної інформації, яка може бути використана проти дітей
та їхніх родин.
Короткі
номери й платні сервіси, що тарифікуються окремо.
Але хто, як не ми вчителі та батьки повинні зробити Інтернет для дітей
безпечнішим.
Адже питання навчання дітей раціонально працювати з інформацією повинно
хвилювати вчителів та
усіх, хто займається вихованням всебічно розвиненої, інформованої,
освіченої людини, яка має жити і працювати на користь суспільства.
Мотивація до безпечної поведінки найкраще формується у тому
випадку, коли діти самостійно формулюють і узагальнюють ці правила. Найбільш
ефективними для реалізації
поставлених завдань будуть активні форми і методи роботи: квест, драматизація,
тренінг, практична робота.
Вибір форм і методів повинні залежати від віку, досвіду і настрою класу.
Психологічно виправданою з точки зору етапів та типів мисленнєвої є така форма роботи, як виконання практичних робіт – малюнків, презентацій, відеороликів, де учні зображують небезпеки, що існують в Інтернеті.
Одним з методів проектування і висвітлення проблемної ситуації є театральна постановка, що робить матеріал незвичайним і насиченим.
Для пропедевтичної роботи з учнями молодшого шкільного віку існують казки про пригоди в Інтернеті. Одним з найефективніших і найпопулярніших методів формування безпечної поведінки в Інтернеті є тренінг. Під час тренінгу учасники мають можливість не лише почути про ризики та небезпеку в Інтернеті, а й пережити змодельовані ситуації. Тренінги чи їх елементи можна використовувати і на батьківських зборах з метою надання батькам достатнього обсягу інформації з попередження та подолання негативного впливу інформаційного середовища.
Психологічно виправданою з точки зору етапів та типів мисленнєвої є така форма роботи, як виконання практичних робіт – малюнків, презентацій, відеороликів, де учні зображують небезпеки, що існують в Інтернеті.
Одним з методів проектування і висвітлення проблемної ситуації є театральна постановка, що робить матеріал незвичайним і насиченим.
Для пропедевтичної роботи з учнями молодшого шкільного віку існують казки про пригоди в Інтернеті. Одним з найефективніших і найпопулярніших методів формування безпечної поведінки в Інтернеті є тренінг. Під час тренінгу учасники мають можливість не лише почути про ризики та небезпеку в Інтернеті, а й пережити змодельовані ситуації. Тренінги чи їх елементи можна використовувати і на батьківських зборах з метою надання батькам достатнього обсягу інформації з попередження та подолання негативного впливу інформаційного середовища.
Такі форми роботи навчать дітей «не гаяти час, перебуваючи
в Інтернеті, а використовувати наявну в ньому пізнавальну,
навчальну та розвивальну інформацію».
Для того щоб використання Інтернету стало
набагато безпечнішим, ми повинні постійно обговорювати з дітьми, що вони
роблять в Інтернеті. Адже наше завдання навчити дітей безпечній поведінці
в мережі Інтернет. Діти
повинні зрозуміти, що не все, що поширюється за допомогою електронної мережі, є
правдою.
Цей
модуль допоміг мені поміркувати про те, які зміни може внести використання
Інтернет-ресурсів у процес навчання моїх учнів, а саме:
- Інтернет може бути потужним інструментом для проведення досліджень при умові безпечного використання;
- оперування пошуковими стратегіями допоможе ефективно шукати корисні відомості та дані в Інтернеті;
- потрібно складати список використаних ресурсів;
- потрібно навчатися критичному оцінюванню веб-ресурсів.
- Інтернет може бути потужним інструментом для проведення досліджень при умові безпечного використання;
- оперування пошуковими стратегіями допоможе ефективно шукати корисні відомості та дані в Інтернеті;
- потрібно складати список використаних ресурсів;
- потрібно навчатися критичному оцінюванню веб-ресурсів.
Немає коментарів:
Дописати коментар